Amper_baner_tablet

Klient: Amper Bolesławiec

Case study: Amper – wdrożenie sklepu internetowego amper24.pl, od zera do ponad 500 zamówień w miesiąc

Zakres: analiza przedwdrożeniowa, zarządzanie projektem, wdrożenie PIM, integracja PIM z Magento, wdrożenie Magento, wdrożenie Sellina,  integracja z systemami ERP i OMS.

Amper to hurtownia zajmująca się dystrybucją produktów elektrotechnicznych i oświetleniowych dostarczanych przez czołowych producentów z całej Polski. Jest również członkiem Grupy Inter Elektro. W 2023 Amper postanowił wykorzystać ponad 20-letnie doświadczenie w sprzedaży elektrotechniki i zbudować pierwszy, własny kanał online oparty na Magento, a finalnie zbudowany na naszym autorskim rozwiązaniu Sellina.

Współpraca na płaszczyźnie doradczo-technologicznej przy bardzo wysokim zaangażowaniu zespołu inwestora, zaowocowała uruchomieniem sklepu internetowego amper24.pl, który z miejsca stał się komercyjnym sukcesem.

Porozmawiajmy o współpracy

Dlaczego Amper chciał wdrożyć sklep eCommerce B2C / B2B?

Decyzja o uruchomieniu własnego kanału sprzedaży online była podyktowana potrzebą w zakresie cyfryzacji zakupów dla klientów indywidualnych i biznesowych. Firma handlowała wcześniej na Allegro, gdzie budowała wstępny zarys procesów eCommerce, natomiast ten kanał okazał się niewystarczający ze względu na:

01.

Konieczność realizacji oczekiwań klientów dotyczących możliwości zakupu w kanale online.

02.

Chęć dotarcia do odbiorcy na rynku krajowym - do tej pory Amper działał wyłącznie na rynku lokalnym.

03.

Planowane poszerzenie działalności na rynki międzynarodowe.

04.

Potrzebę cyfryzacji sprzedaży B2B dla istniejących partnerów.

Inwestor chciał nie tylko zwiększyć swoją konkurencyjność, ale także usprawnić procesy sprzedaży i dotrzeć do nowych grup odbiorców. Dzięki wdrożeniu sklepu amper24.pl zyskał możliwość oferowania produktów elektrotechnicznych w bardziej dostępny i nowoczesny sposób.

Fazy wdrożenia sklep internetowego Sellina na silniku Magneto

Proces wdrożenia sklepu internetowego amper24.pl składał się z pięciu kluczowych etapów.

01. Pierwszym z nich była analiza przedwdrożeniowa, która pozwoliła dokładnie zrozumieć potrzeby firmy oraz przygotować szczegółowy plan działania.

02. Następnie wdrożyliśmy PIM Akeneo, który umożliwił cyfryzację bazy produktów i zarządzanie informacjami produktowymi w jednym miejscu.

03. Kolejnym etapem było uruchomienie sklepu internetowego na systemie Sellina (opartym na silniku Magento) oraz rozwój funkcjonalności.

04. Niezbędne było też wdrożenie integracji z systemami OMS i ERP, aby zautomatyzować i przyspieszyć przesyłanie danych.

05. Ostatni etap wdrożenia zakładał transfer obecnych klientów B2B do nowego systemu online.

Cele projektu amper24.pl

Celem projektu było stworzenie nowoczesnego kanału e-commerce, który w pełni odpowiadałby na potrzeby zarówno klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Kluczowe założenia obejmowały cyfryzację sprzedaży szczególnie w modelu B2B, usprawnienie procesów handlowych i zarządzania informacjami o produktach.

Pierwszym priorytetem była dokładna analiza architektury systemów i procesów biznesowych, co pozwoliło na odpowiednie przygotowanie do wdrożenia sklepu. Następnie skupiliśmy się na wdrożeniu funkcjonalnego systemu headless eCommerce Sellina opartego na Magento, który zapewniał cyfryzację sprzedaży we własnym kanale.

Rozbudowa funkcjonalna systemu headless eCommerce Sellina

Istotnym celem pośrednim projektu, było rozbudowanie systemu sklepu internetowego o funkcjonalności, które odpowiadały na potrzeby klientów. Wdrożyliśmy m.in.:

  • moduł zwrotów i reklamacji, uwzględniający produkty niemożliwe do zwrotu z uwagi na specyfikację zamówienia, np. zakup produktu na metry,

  • obsługę sprzedaży wielopaków, w tym informacje o cenie za jednostkę opakowania,

  • obsługę etykiet energetycznych,

  • dedykowane menu, które poprawia nawigację użytkownika,

  • moduł wysyłki tego samego dnia,

  • rozbudowa warstwy danych (datalayer) przy współpracy z agencją odpowiedzialną za analitykę.

Wdrożenie systemu PIM Akeneo – centralne zarządzanie informacjami o produktach

Implementacja systemu PIM Akeneo była kolejnym ważnym celem do zrealizowania i tym samym jednym z kluczowych elementów drugiej fazy projektu. Dzięki temu narzędziu Amper mógł ustrukturyzować dane produktowe, co znacząco ułatwiło ich zarządzanie i cyfryzację. Proces wdrożenia obejmował przygotowanie i wdrożenie modelu danych, szkolenie zespołu oraz integrację Akeneo z Magento. W efekcie firma zyskała narzędzie, które pozwala na centralne zarządzanie nawet bardzo rozbudowaną ofertą produktową.

Integracja Magento z BaseLinker i Streamsoft Prestiż

Integracja sklepu eCommerce z systemem OMS (BaseLinker) oraz systemem ERP (Streamsoft Prestiż) umożliwiła automatyzację procesów zamówień. Dashboard B2B ułatwia zarządzanie zamówieniami, a integracja z systemem Prestiż pozwala na przypisywanie kredytów kupieckich oraz prezentację dokumentów handlowych. Dzięki temu możliwe jest efektywne obsługiwanie klientów B2B, oferując zaawansowane funkcjonalności takie jak obsługa płatności limitem kredytowym.

Efekty wdrożenia sklepu na Magento – średnia wartość koszyka wyższa o 107% w porównaniu do kanałów marketplace

W ciągu pierwszych czterech miesięcy od uruchomienia sklepu internetowego kanał własny zaczął generować około 20% wartości wszystkich transakcji w e-commerce (przy ilościowym udziale zamówień na poziomie 10%) – jego udział w zamówieniach stale rośnie.

Co więcej, średnia wartość koszyka w kanale własnym była wyższa o 107% w porównaniu do sprzedaży na marketplace. To dowód na to, że inwestycja w e-commerce przynosi wymierne korzyści.

Dziś handel cyfrowy Amper to ponad pół tysiąca zamówień miesięcznie realizowane szeregiem zautomatyzowanych procesów.

Wdrożenie sklepu na silniku Magento (Sellina) – wnioski i rekomendacje

Stworzenie sklepu internetowego amper24.pl na systemie Sellina (opartej na silniku Magento) to przykład skutecznej transformacji cyfrowej w branży elektrotechnicznej. Na sukces projektu, oprócz wyboru odpowiedniej technologii, miały także wpływ poniższe elementy:

  • zaangażowany zespół wykonawcy, dedykowany zespół wdrożeniowy, dostęp do szybkich kanałów komunikacji (Google Chat) oraz cykliczne spotkania,

  • przygotowanie modelu danych produktowych w ustrukturyzowanej formie w zaledwie miesiąc przez 4 osoby,

  • wspólne planowanie elementów do przygotowania się na go-live sklepu,

  • wykorzystanie istniejącej architektury integracji tj. połączenia BaseLinkera z Streamsoft Prestiż, w celu pobierania danych z systemu ERP do Magento, co ograniczyło koszty wdrożenia.

Dla firm, które planują podobne działania, warto podkreślić wysokie znaczenie:

  • bardzo zgranego, kompetentnego i dysponującego czasem zespołu po stronie Klienta,

  • dokładnej analizy przedwdrożeniowej, którą przeprowadziliśmy na początku projektu,

  • dobrze zaprojektowanego modelu danych, który tworzyliśmy wspólnie z Amperem w ramach wdrożenia PIM,

  • doradztwa, które świadczyliśmy, a z którego Amper umiejętnie czerpał, poświęcając czas na planowanie i szkolenia.

Masz pytania? Chciałbyś poznać ofertę?
Skontaktuj się z Michałem.

DobreGniazdka.pl – największy dropshipping w swojej kategorii w Polsce.

BAST – system B2B dla grupy zakupowej Inter-Elektro.

THS – rozbudowany system sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej (Magento 2).

Kosmos Sklep – eCommerce głównego dystrybutora Burton w Polsce (Magento 2).

Nasiona Kwietne – kompleksowy system sprzedaży cyfrowej. Branding + system sprzedażowy (Magento 2).

Masz pomysł, gotową specyfikację lub potrzebę biznesową?

Napisz do nas. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.