Klient: Ostrowski Handel Internetowy

Zakres: wdrożenia PIM, integracja PIM z silnikiem Magento, development, branding, ilustracje, UX/UI, komunikacja, marketingowa, design management, SEM

Case study: Ostrowski Handel Internetowy. Lider rynku oświetlenia i elektryki w polskim eCommerce

Firma Ostrowski Handel Internetowy to jeden z liderów rynku dystrybucji gniazdek i włączników oraz szerszego asortymentu elektrotechnicznego w polskim eCommerce. To właściciel takich sklepów internetowych jak: DobreGniazdka.pl, LuxMarket.pl, OtoLampy.pl, KableSklep.pl, DomofonySklep.pl.

Współpracę rozpoczęliśmy w 2014 roku, od razu przystępując do prac programistycznych skutkujących rozwojem i optymalizacją. Dokonaliśmy zmiany wyglądu interfejsu ówczesnego sklepu internetowego, bazując na aktualnych trendach i najlepszych praktykach UX / UI. Opracowaliśmy również strategię komunikacji marketingowej, a przede wszystkim wdrożyliśmy dostępne narzędzia analityczne, zadbaliśmy o SEO oraz przejęliśmy opiekę nad prowadzeniem kampanii Google Ads.

OHI Page Layout

Wzrost efektywności sklepów OHI  
w latach 2015–2020

OHI Page Growth

Ratunek dla platformy – przyrost przychodów +550% ze wszystkich sklepów OHI

Nowa wersja platformy znajdującej się niegdyś w grożącym upadłością kryzysie, regularnie generuje wyższą sprzedaż.
Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że za tak znaczący rozwój biznesu odpowiada w największym stopniu postawa i zaufanie Klienta, z którym prowadzimy prawdziwie partnerską współpracę.

OHI Page Growth

PWA – ponad 70% ruchu w internecie pochodzi z urządzeń mobilnych

W pracy nad sklepami OHI poszliśmy o krok dalej niż stosując wyłącznie technikę RWD. Responsywną stronę internetową zamieniliśmy na aplikację webową – Progressive Web App. Taka aplikacja potrafi zwiększyć poziom konwersji nawet o 75%, właśnie dlatego zdecydowaliśmy się na zastosowanie PWA / Headless.

OHI PWA

Co wdrożenie Progressive Web App oznacza w praktyce dla użytkowników sklepów OHI?

Oprócz potencjalnego zwiększenia konwersji PWA ma również ważne korzyści z punktu widzenia użytkowników sklepu internetowego. Przede wszystkim zapewnia szybkość ładowania nawet przy wolnych połączeniach (typu 3G). Dzięki zachowaniu części danych i zasobów
w pamięci podręcznej strony aplikacja szybko reaguje na każdą akcję użytkownika, np. podczas przełączania ekranów na telefonie, nawet przy ograniczonym dostępie do internetu.

Możliwość dodania skrótu do ekranu startowego też ułatwia korzystanie ze sklepu, bo nie trzeba wpisywać w przeglądarkę adresu strony za każdym razem.

OHI Phone
OHI Devices

Masz pytania? Chciałbyś poznać ofertę?
Skontaktuj się z Michałem.

Michał

Zmodyfikowaliśmy ok. 90 % funkcjonalności systemu CMS

Kiedy rozpoczynaliśmy współpracę z Klientem, jego system CMS był już stosunkowo mocno rozwinięty, ale przestarzały. Od czasu rozpoczęcia prac nad przekazanym nam systemem zmodyfikowaliśmy ok. 90 % jego funkcjonalności.

Zmiany te wdrażane zostały na przestrzeni czterech ostatnich lat w sposób stopniowy i nieinwazyjny, dzięki czemu wpłynęły pozytywnie na wyniki naszego Klienta.

OHI CMS

Dedykowane narzędzia – Puchacz i Ceneo Analyzer

Puchacz – system do automatycznej integracji z dostawcami, pobiera ceny i stany magazynowe oraz aktualizuje je, a także informuje gdy zmiana ceny jest stosunkowo duża i wymaga interwencji użytkownika.

Ceneo Analyzer – system do monitorowania cen konkurencji poprzez API Ceneo. Porównuje i klasyfikuje grupę cen innych sklepów z cenami w CMS, informuje użytkownika, w jaki sposób musi zmienić wartość marży, aby cena sprzedaży była bardziej konkurencyjna w stosunku do innych sklepów.

OHI Ceneo

Kampanie reklamowe = analiza ROI. Skalujemy aktywności reklamowe

Dzięki stałej analizie ROI możemy z powodzeniem skalować nasze aktywności reklamowe o wysokim poziomie zysku, kosztem mniej rentownych inwestycji.

Całość działań reklamowych sklepu jest stale monitorowana. Nie tylko pod kątem realizacji planowanego budżetu, czy ilości dostarczanych transakcji. Wspólnie z OHI zwracamy szczególną uwagę na realny zwrot z inwestycji w płatnych kanałach dotarcia.

OHI Campaign

Architektura systemu

System jest zbudowany z pięciu serwerów komunikujących się ze sobą. Po wejściu na stronę internetową sklepu przeglądarka użytkownika łączy się z serwerem LB (Load Balancer), który przekierowuje użytkownika na jeden z serwerów aplikacji (APP1, APP2). Wybór serwera jest realizowany na podstawie dostępności usług i ruchu, jaki panuje w systemie.

Na serwerach aplikacji uruchomione są programy wykonujące wszystkie obliczenia. Realizowany jest zapis i odczyt z bazy danych (baza danych stoi na serwerze DB) oraz generowana jest odpowiedź, jaką widzi w przeglądarce użytkownik. Odpowiedź zostaje przekazana do serwera LB, który zwraca ją do przeglądarki, a ta następnie wyświetla ją użytkownikowi. Na serwerze DEV znajdują się wersje deweloperskie sklepów, backup plików aplikacji oraz bazy danych.

OHI Architecture

Wdrożenie systemu PIM Akeneo
i integracja z Magento

Ze względu na bardzo zróżnicowaną ofertę Klienta zbudowaliśmy dedykowany schemat powiązań między produktami, który umożliwił obsługę produktu grupowego – niestandardowego typu w systemie Akeneo.

Wspieraliśmy też Klienta konsultacjami dotyczącymi zmian na poziomie integratora Akeneo i w rezultacie zintegrowaliśmy system PIM z silnikiem Magento. Przyspieszyliśmy tym samym cały proces aktualizacji danych o produktach, ponieważ informacje wprowadzane w jednym miejscu, widoczne są od razu w sklepach.

Dodatkowo zaimplementowaliśmy bazę produktową dostosowaną do obsługi wielu kanałów sprzedaży, której wdrożenie miało na celu ułatwienie zarządzania danymi produktowymi.

sklep dobre gniazdka

“Współpraca zaowocowała naszym rozwojem i stabilnością (…)”

“Współpraca zaowocowała naszym rozwojem i stabilnością, a sama forma kontaktów biznesowych oparta na wzajemnym zaufaniu jest dziś coraz rzadziej spotykana, a jednocześnie niezmiernie efektywna.”

Roman Ostrowski
Prezes Zarządu Ostrowski Handel Internetowy

Poznaj nasze wybrane realizacje

DobreGniazdka.pl – największy dropshipping w swojej kategorii w Polsce.

BAST – system B2B dla grupy zakupowej Inter-Elektro.

THS – rozbudowany system sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej (Magento 2).

Kosmos Sklep – eCommerce głównego dystrybutora Burton w Polsce (Magento 2).

Nasiona Kwietne – kompleksowy system sprzedaży cyfrowej. Branding + system sprzedażowy (Magento 2).

Masz pomysł, gotową specyfikację lub potrzebę biznesową?

Napisz do nas. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.