Klient: FCA
Zakres: warsztat, doradztwo i wypracowanie założeń, zarządzanie projektem, wdrożenie PIM, integracja PIM z systemem ERP, modelowanie danych, narzędzie automatyzacji katalogowej
Case study: Wdrożenie Akeneo PIM dla FCA – rozbudowany i bezpieczny system PIM zintegrowany z ERP przekazujący dane przez bazę pośredniczącą.
FCA to integrator i producent rozwiązań światłowodowych do budowy sieci teletransmisyjnych.
W projekcie zależało nam na organizacji mnogich danych produktowych różniących się bardzo szczegółową atrybucją oraz na automatyzacji procesów. Bardzo ważną cechą zastosowanego rozwiązania była maksymalizacja niezależności systemów i bezpieczeństwo danych z wykorzystaniem bazy pośredniczącej.
Masz pytania? Chciałbyś poznać ofertę?
Skontaktuj się z Michałem.
Pierwotny cel: potrzeba cyfryzacji sprzedaży
Podczas pierwszych rozmów, FCA miało dokładnie sprecyzowany cel, jakim było wdrożenie systemu sprzedaży B2B. W związku z tym, po podjęciu decyzji o współpracy, przystąpiliśmy do analizy przedwdrożeniowej. Po zakończonym procesie odpowiedź była jasna - musimy skupić się na wdrożeniu systemu PIM.
Stworzenie modelu produktowego
Wytworzenie modelu produktowego stanowiło klucz do sprawnego stworzenia bazy. Dzięki modelowi możliwe było zasilenie systemu PIM Akeneo w produkty oraz atrybuty w sposób masowy, bez obawy o wystąpienie błędów czy duplikatów. Doradzaliśmy od samego początku przy np. doborze typów atrubutów lub wskazaniu właściwego podziału na rodziny / zestawy atrybutów, bazując na doświadczeniu naszych konsultantów.
Wdrożenie systemu PIM Akeneo oraz produktów
Po modelu przystąpiliśmy do wdrożenia systemu PIM Akeneo w wersji Community Edition oraz wspieraliśmy firmę w implementacji danych produktowych. Z uwagi na brak scyfryzowanych danych o atrybucji produktowej oraz jednolitego DAMu, pomagaliśmy przy wdrożeniu grup produktowych przygotowanych zgodnie z modelem danych.
Integracja z ERP Enova365
Firma do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem używała programu Enova365, co wymagało wykonania dedykowanej integracji. Zapewniając maksymalne bezpieczeństwo zasobom naszego klienta zdecydowaliśmy się na skorzystanie z bazy pośredniczącej. Dzięki temu do systemu PIM Akeneo trafiają tylko najpotrzebniejsze informacje, które nie ingerują w system ERP.
Moduł generowania kart produktowych i katalogów
Na podstawie stworzonych opisów oraz cech produktów, które znajdują się w systemie PIM Akeneo, stworzyliśmy system generujący gotowe karty produktowe oraz katalogi.
Tym sposobem FCA oszczędza czas potrzebny na obróbkę materiałów marketingowych przez dział graficzny, bo dowolnie konfigurowalne katalogi są dostępne od ręki. Dodatkowo pracownicy mogą w ciągu kilku minut stworzyć katalog idealnie dopasowany do potrzeb klienta, bez konieczności angażowania w proces dodatkowych osób.
Jakie korzyści ze współpracy osiągnęła firma FCA?
Do 0 zł zredukowaliśmy koszty potrzebne na stworzenie katalogów produktowych.
O 40% skrócił się czas potrzebny na zarządzanie informacjami o produktach w firmie.
Poznaj autorskie moduły do PIM Akeneo, które posiadamy w swojej ofercie:
PIM Akeneo
Generowanie treści produktów AI
Moduł Generowania treści produktowych z wykorzystaniem AI (model chat GPT) na podstawie atrybutów produktowych.
PIM Akeneo
Tłumaczenia AI
Moduł umożliwiający masowe tłumaczenie istniejących atrybutów typu tekstowego (opisy, tytuły, nazwy itp.) na dowolny język.
“(…)możemy teraz łatwo i efektywnie zarządzać naszym katalogiem produktów (…)”
“Cognize dostarczyło nam dwie usługi: Doradztwo w zakresie cyfrowej transformacji sprzedaży oraz Wdrożenie PIM. Dostarczyli niezbędnego know-how i pokazali metody przeprowadzania różnego rodzaju integracji procesów biznesowych z systemami PIM. Dzięki ich wiedzy możemy teraz łatwo i efektywnie zarządzać naszym katalogiem produktów, jednocześnie minimalizując koszty wdrożenia”
Maciej Sanocki
Globalny Specjalista ds. Sprzedaży / Kierownik Wdrożeń B2B i PIM w FCA SA
Poznaj pozostałe nasze realizacje
DobreGniazdka.pl – największy dropshipping w swojej kategorii w Polsce.
BAST – system B2B dla grupy zakupowej Inter-Elektro.
THS – rozbudowany system sprzedaży wielokanałowej i międzynarodowej (Magento 2).
Kosmos Sklep – eCommerce głównego dystrybutora Burton w Polsce (Magento 2).
Nasiona Kwietne – kompleksowy system sprzedaży cyfrowej. Branding + system sprzedażowy (Magento 2).
Masz pomysł, gotową specyfikację lub potrzebę biznesową?
Napisz do nas. Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24h.